Głównym celem zajęć w Przedszkolu Misiowa Chatka jest wspieranie harmonijnego rozwoju dziecka, nauka samodzielności, współdziałania w grupie oraz przygotowanie do łagodnego debiutu w szkole. W tym celu planujemy łączyć działania tradycyjne z alternatywnymi dążąc do pełnego rozwoju naszych podopiecznych.
W nauczaniu planujemy korzystać z doświadczeń pedagogiki waldorfskiej, M. Montessori i J. Korczaka. Opieramy się o nagrodzony przez MEN program „KU DZIECKU” oparty na metodzie projektu i napisany przez Barbarę Bilewicz – Kuźnia i Teresę Parczewską. Dlatego w naszej pracy znajdują się zajęcia edukacyjno–wychowawcze zgodne z podstawą programową MEN w postaci takich form jak:
- techniki twórczego myślenia;
- dbałość o bezpieczeństwo, zdrowie i dobre samopoczucie dziecka
- stymulowanie rozwoju dziecka,
- pedagogika zabawy;
- zajęcia artystyczne i praktyczne;
- zajęcia umuzykalniające;
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne;
- Rytmika i elementy gimnastyki;
- Dbałość o rozwój takich procesów poznawczych jak: spostrzeganie, analiza, synteza, koncentracja
- język angielski 5 razy w tygodniu;
- warsztaty z logopedą oraz spotkania i warsztaty z psychologiem;
- w ramach edukacji ekologicznej – sezonowo zajęcia „Mały ogrodnik”;
- czytanie baśni oraz inscenizacje teatralne
- atrakcyjne zajęcia artystyczne i praktyczne (np. pieczenie chleba, praca w drewnie, tkanie, malowanie farbami, modelowanie wosku, zajęcia ceramiczne, itd.)
- zajęcia ruchowo-korekcyjne w hali sportowej razw tygodniu
RYTMY
Nasze działania są organizowane w formie rytmów dnia, tygodnia i roku. W pierwszym (Rytmie Dnia), w stałym porządku, znajdują się posiłki, swobodna zabawa, korowód (opowieść muzyczno- ruchowa), zajęcia stymulujące rozwój , zajęcia artystyczne, czytanie baśni, pobyt na świeżym powietrzu i relaks. Rytm tygodnia wyznaczają szczególne zajęcia np. dzień plastyczny, muzyczny, gospodarstwa domowego, gości. Rytm roczny związany jest ze zmianą pór roku oraz stałymi świętami osadzonymi w naszej kulturze.